woensdag 25 augustus 2010

Back from Spain!

Wat een genot om er even uit te zijn. Ik geloof dat ik er erg aan toe was. De rust, het weer, de mensen die we hebben ontmoet (geen enkele Nederlander overigens) en op zijn tijd een hapje en een drankje, maar vooral de lunches op het strand tot in de puntjes verzorgd door onze super gastvrouw Rosario, inclusief San Miguel, pata negra en een overvloed aan allerlei soorten salades en gedroogde vis.

Het heeft me heel goed gedaan. Misschien voorlopig wel de laatste vakantie MET een of meerdere kinderen. Het was vooral de wens van onze jongste zoon Floris-Jan, die komende jaar eindexamen VWO doet, om met zijn ouders + vriendin Ellis zijn Spaanse gastfamilie in Alicante te bezoeken en zodoende onze beider families met elkaar kennis te laten maken. Het bleek een super idee en ook de aanwezigheid van Ellis, die die familie ook kende middels haar uitwisseling vorig jaar was een toegevoegde waarde. Ryanair zorgde voor de vluchten en de familie Agulló Candela had een super appartement geregeld op 2 min. loop afstand van een prachtige "playa" in Urbanova, 5 km. ten zuiden van Alicante.

Nagenoeg 16 dagen prachtig weer en extreme temperaturen. Verder had ook Justin ons met een "short visit" vereerd en hebben we gezamenlijk een prachtige trip naar Valencia gemaakt. Kon het echter niet laten een aantal bezoekjes af te leggen met als doel uit te vinden wat de eventuele mogelijkheden voor mijn passie waren. Opvallend daarbij was echt dat maar zeer weinig Spanjaarden de Engelse taal beheersen en aangezien ik nagenoeg geen Spaans beheers was dat niet altijd even gemakkelijk. Echter in een van de chicste delicatessenzaken in Valencia was het raak. Een Engels sprekende manager die de indruk gaf zeer geïnteresseerd te zijn. We zullen wel zien of het wat wordt. Eerst de thuismarkt goed neerzetten.

Mede door de genegenheid van mijn maatje Daam Scharloo, mocht ik al mijn telefoongesprekken doorschakelen naar zijn GSM, om zodoende gedurende mijn afwezigheid deels het contact met de clientèle te onderhouden. Het was voor de eerste keer in de 5 jaar Il-Mondo-del-Tartufo dat ik iets overliet aan iemand anders en het is me goed bevallen. Daam heeft een super job gedaan, het gevaar is echter wel dat ik dat hoogstwaarschijnlijk meer zal gaan doen om van tijd tot tijd bij te tanken.

De activiteiten staan weer voor de deur en wel Preuvenement Maastricht, waar Het Maashotel, Broekhuizen met Chef-de-cuisine Jan Cremers de catering mag verzorgen voor de stand van Floriade 2012 en ervoor heeft gekozen met twee truffelgerechten te werken met Il-Mondo-del-Tartufo truffelproducten. De Miljonair "Summer Fair" in Huis ter Duin, Noordwijk heb ik vanwege een niet passende agenda dit jaar moeten overslaan. Op 6 september de jubileum Fashion Show van Ronald Kolk in Krasnapolsky, Amsterdam is de volgende uitdaging. Deze internationale mode ontwerper heeft klanten over de hele wereld die zijn "Boudoir Noire" haute couture collectie 2010 komen aanschouwen in een unieke ambiance. Het was de wens van Ronald Kolk om de de "after party" te voorzien van een uitgebreid amuse menu met de lekkerste etenswaren waaronder gerechten bereid met "Il-Mondo-del-Tartufo" truffels en truffelproducten. Iets waar ik zeker trots op mag zijn.

En dan op 1 november a.s. Ter gelegenheid van de aanbieding van het eerste glossy van "WELKOM" een publicatie van de 100 meest gastvrije horecagelegenheden in Nederland vind in het CineMec te Ede, een Guiness World Recordpoging plaats van het simultaan sabreren van champagne flessen. Het record staat momenteel op naam van een club in Ierland, gevestigd in juli 2009 op 155 flessen. Ondergetekende en met hem een heel team van ervaren " sabreurs" willen het record verbeteren naar meer dan 200 flessen. De champagne sponsor van het evenement is Taitinger (Importeur: Oud Roechlin & Boelen) die hiervoor 300 flessen ter beschikking heeft gesteld. Nationale en Internationale exposure gegarandeerd.

Als laatste en zeker niet het minste is er basis versie van onze "nieuwe" website. Het is een super site geworden, waarin een onmetelijk aantal activiteiten mogelijk zijn w.o. een webshop, interactieve communicatie etc. In meerder talen, voorlopig alleen nog maar NL en GB. Geïnteresseerd? De site is: www.ilmondodeltartufo.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten